Nasza strategia

Celem cyber_Folks jest dostarczanie produktów i usług niezbędnych do prowadzenia działalności w internecie. Wokół których budujemy szerokie portfolio narzędzi automatyzujących procesy biznesowe, w szczególności komunikację, marketing i sprzedaż.

Strategia Grupy cyber_Folks opiera się na budowie organizacji efektywnej, oferującej nowoczesne produkty i usługi oparte o   zaawansowane rozwiązania i systemy teleinformatyczne, w modelach abonamentowych lub SaaS (ang. Software as a Service), w podziale na trzy kluczowe segmenty działalności. Realizacja strategii odbywa się poprzez rozwój grupy w obszarach zaawansowanych technologii, w szczególności znajdujących zastosowanie w obsłudze e-commerce, e-marketing, omnichannel communication. Dążymy do tego, by w każdym obszarze oferować w pełni skalowalne usługi i produkty, oparte na własnych narzędziach i rozwiązaniach na najwyższym poziomie technologicznym i jakościowym. Ich zastosowanie jest skutecznym narzędziem budowania i utrzymywania przewagi nad podmiotami prowadzącymi działalność konkurencyjną w danym obszarze. Rozwijanie przez Grupę cyber_Folks segmentów działalności podyktowane jest szukaniem wewnętrznych synergii między nimi i uwalnianiem ukrytej wartości. W szczególności analizowane są możliwości monetyzacji oraz osiągania synergii, zarówno w zakresie produktowym, jak i operacyjnym, w tym współdzielenia zasobów i zespołów ludzkich, co przekłada się na ponadprzeciętny wzrost wartości grupy cyber_Folks jako całości. Kluczową cechą, charakteryzującą każdy z segmentów działalności prowadzonych przez Grupę cyber_Folks, jest powtarzalność przychodów, osiągana dzięki zastosowaniu modelu abonamentowego we współpracy z klientami lub sprzedaży własnych produktów i usług cechujących się powtarzalnością zakupu.

Przejęcia

Ważnym elementem naszej strategii napędzającym nasz wzrost są realizowane akwizycje. Dotyczy to przede wszystkim rozwoju segmentu Hostingu, gdzie kontynuowane są przejęcia, zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, prowadzone w oparciu o doświadczenia z licznych, zakończonych sukcesem, przejęć zrealizowanych w Polsce. W naszej ocenie konsolidacja podmiotów świadczących usługi hostingu w podobnym modelu biznesowym z krajów regionu powinna być prowadzona w podobnym sposób jak w przypadku konsolidacji podmiotów polskich. Nasz cel to osiągnięcie w okresie trzech lat wiodącej pozycji w obszarze hostingu w Europie Środkowej i Wschodniej oraz osiągnięcie do końca 2020 roku poziomu 500 tys. obsługiwanych użytkowników.

Omnichannel

Kontynuacja dynamicznego rozwoju segmentu Omnichannel Communication, oparta o systematyczny rozwój zautomatyzowanych rozwiązań służących do dystrybucji informacji transakcyjnych i marketingowych w kanałach elektronicznych. Dzięki oferowaniu rozwiązań w modelu SaaS, są one w pełni skalowalne oraz istnieje możliwość sprawnego dodania kolejnych funkcjonalności, umożliwiających wzrost realizowanej marży. Dodatkowym czynnikiem, który powinien zapewnić rozwój organiczny segmentu Omnichannel Communication będzie prognozowane/ oczekiwanej systematyczne przesuwanie budżetów marketingowych oraz obsługi posprzedażowej obecnych i potencjalnych klientów z tradycyjnych kanałów komunikacji do elektronicznych.

Rozwój produktowy

Projektowanie i rozwijanie pełnej gamy produktów i narzędzi komplementarnych do obecnie oferowanych, szczególnie w segmencie Omnichannel Communication, pozwalających na poszerzanie zakresu działalności oraz umożliwiających oferowanie klientom nowych rozwiązań użytecznych z punktu widzenia prowadzonych przez nich działalności. Cel ten może być realizowany w szczególności poprzez akwizycje podmiotów działających na rynku.

Big Data

Wykorzystywanie potencjału biznesowego tkwiącego w analizie dużych zbiorów danych dotyczących zachowań klientów (tzw. Big Data) na potrzeby oferowania klientom segmentu Omnichannel Communication coraz bardziej precyzyjnych i skutecznych narzędzi zautomatyzowanej komunikacji z odbiorcami oraz realizacji kampanii marketingowych wpisujących się w dynamicznie rosnący nurt programmatic.

Konsolidacja:

W planach docelowa konsolidacja oferty segmentu Hostingu w ramach dwóch marek – domeny.pl (premium) i Hekko.pl (value). Konsolidacja marek pozwoli na usprawnienie procesu zarządzania produktami w ofercie spółki zależnej H88 oraz zwiększy skuteczność działań marketingowych, które dzięki zmniejszeniu liczby marek prowadzone będą w sposób bardziej skoncentrowany.

Wzrost ARPU:

Wzrost ARPU (Average Revenue per User, średni przychód per użytkownik) w segmencie Hostingu, zarówno w ramach kategorii premium, jak i value – głównie za sprawą poprawienia parametrów świadczonych usług, jak również zwiększania liczby i wartości oferowanych produktów dodatkowych.