W I półroczu 2018/2019 roku obrotowego, technologiczna Grupa R22 osiągnęła 68,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 34 proc. względem porównywalnego okresu. EBITDA skorygowana o koszty jednorazowe wyniosła 17,1 mln zł, a zysk netto 6,9 mln zł i był o 35 proc. wyższy niż rok wcześniej. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 57 proc. i wyniósł 4,9 mln zł. W oparciu o hosting i budowane wokół narzędzia i usługi, Grupa buduje pozycję lidera Europy Środkowo-Wschodniej.
Dynamiczny rozwój i wzrost wyników Grupy to efekt równoległych działań organicznych i akwizycji. W trakcie I półrocza spółka intensywnie pracowała nad pozyskaniem nowych klientów, sprzedażą usług dodatkowych oraz optymalizacją oferty, a w konsekwencji również wzrostem ARPU. R22 kontynuuje działania związane z integracją przejętych spółek, wypracowuje synergie i konsekwentnie rozszerza portfolio usług w zakresie zapewnienia obecności firm w Internecie oraz automatyzacji biznesu.
W 2018 roku Grupa R22 przejęła trzy rumuńskie spółki hostingowe, dzięki czemu została liderem w tym kraju, z około 15 proc. udziałem w rynku.. Obecnie spółka pracuje nad kolejnymi akwizycjami w Rumunii i regionie CEE. Dzięki włączeniu kolejnych podmiotów do Grupy, R22 umocni pozycję lidera i osiągnie około 20 proc. udziałów w lokalnym rynku.
– „W I półroczu 2018/2019 roku obrotowego udało nam się zrealizować kolejne kamienie milowe w rozwoju Grupy R22. Już teraz możemy powiedzieć, że pierwszy krok w ekspansji zagranicznej R22 jest sukcesem. Chcemy się dalej rozwijać na rynku rumuńskim oraz kolejnych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Obecnie trwają prace nad integracją przejętych firm i optymalizacją oferty. Wierzymy, że przełoży się to na wzrost APRU oraz szybszy rozwój na tym rynku.” – mówi Jakub Dwernicki, prezes R22.
W pierwszym półroczu Grupa R22 zrealizowała również dwie ważne inwestycje w User.com i Appchance. Spółki wzmocniły kompetencje Grupy i rozszerzyły portfolio produktowe. Appchance to dynamicznie rozwijający się i rentowny software house, specjalizujący się w obszarze technologii mobilnych. R22 wspólnie z Appchance pracuje nad produktami związanymi z wykorzystaniem komunikacji push oraz botów. User.com to narzędzie marketing automation, które pozwala automatyzować proces pozyskiwania klientów, ich obsługi oraz utrzymania. Z rozwiązania korzystają klienci na całym świecie, ponad 75 proc. z nich pochodzi z poza Polski z tego większość z USA. Inwestycja w globalne, skalowalne narzędzie marketing automation jest dla R22 ważnym krokiem w budowie podmiotu o międzynarodowym znaczeniu.
– „W oparciu o usługi hostingowe i budowane wokół nich portfolio narzędzi automatyzujących komunikację, marketing i sprzedaż chcemy dynamicznie rozwijać się w Polsce, Rumunii i kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, jednocześnie wykorzystując szansę globalnego rozwoju narzędzi marketing automation i omnichannel communication. W najbliższych latach chcemy utrzymać tempo wzrostu, tak by w ciągu 2 lat podwoić obecną skalę biznesu.” – dodaje Jakub Dwernicki.