Grupa R22 rozszerza kompetencje i ofertę usług e-commerce. Poprzez spółkę H88, właściciela marki cyber_Folks, inwestuje w SellIntegro, dynamicznie rosnącą firmę specjalizującą się w automatyzacji i masowej integracji systemów zarządczych i księgowych z platformami e‑commerce. W wyniku transakcji o wartości 21,5 mln zł właściciel marki cyber_Folks posiada 33,5 proc. udziału w kapitale, a na mocy umowy inwestycyjnej uprawniony jest do objęcia kolejnych udziałów, które zapewnią spółce ponad 50 proc. udziałów.
– SellIntegro łączy świat tradycyjnego handlu, z nowoczesnym rynkiem e-commerce, dlatego to doskonałe rozwiązanie dla istniejących e-commerców, ale także dla tych którzy dopiero rozpoczynają aktywność w tym obszarze. Rozwiązania oferowane przez SellIntegro znacząco poszerzają naszą ofertę usług e-commerce. – komentuje Jakub Dwernicki, prezes R22 i H88, właściciela marki cyber_Folks.
SellIntegro udostępnia w modelu SaaS narzędzia służące do automatyzacji i masowej integracji systemów informatycznych. Spółka wypracowała unikalną technologię umożliwiającą szybką integrację systemów e-commerce z platformami lub systemami księgowymi, magazynowymi, logistycznymi, finansowymi i innymi (ERP, CRM, WMS). SellIntegro jest czołowym dostawcą integracji systemów biznesowych z e-commerce w Polsce.
– Jako cyber_Folks świadczymy usługi dla ponad 30 tys. sklepów internetowych w Polsce oraz ponad 10 tys. w Rumunii I Chorwacji. Od kilkunastu miesięcy widzimy galopującą profesjonalizację wielu naszych klientów z obszaru e-commerce. Rośnie liczba obsługiwanych przez nich klientów i transakcji. Przy jednocześnie rosnących kosztach pracy, automatyzacja wydaje się najlepszym rozwiązaniem ułatwiającym dalszy wzrost. Dzięki SellIntegro większość procesów wykonywanych ręcznie można zautomatyzować. – dodaje Jakub Dwernicki.
Na uwagę zasługuje imponujące tempo wzrostu przychodów. Tylko w II kwartale 2021 r. spółka osiągnęła 1,4 mln zł przychodów, co stanowi prawie 4-krotny wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku i około 30 proc. wzrost względem I kwartału 2021 r. W całym 2020 r. spółka osiągnęła 1,7 mln zł przychodów, co stanowi 5-krotny wzrost względem 2019 r.
– Nasze rozwiązanie upraszcza i automatyzuje proces cyfryzacji handlu i pomaga w rozpoczęciu sprzedaży online. Szeroka oferta integracji adresuje potrzeby zarówno do małych i średnich firm, jak i dużych przedsiębiorstw, które dzięki SellIntegro oszczędzają czas, zwiększają liczbę zamówień i minimalizują błędy przy ich realizacji. Dzięki temu dynamicznie rośnie nasza sprzedaż. Jest to możliwe również dzięki automatyzacji całego procesu i dystrybucji w modelu SaaS. – komentuje Paweł Pindera, współzałożyciel i prezes SellIntegro.
Z rozwiązań firmy korzysta ponad 2 tys. klientów, w tym m.in. Mokate, Samilac, Wayfair, Toys”R”Us oraz Trefl.
Integracje między systemami to część globalnego trendu rozwoju usług dla e-commerce. Światowym liderem branży jest wyceniana na 4 mld euro firma Zapier, która generuje około 90 mln euro sprzedaży. W firmę zainwestowało m. in. Akcelerator Y Combinator oraz venture capital Sequoia Capital.
– Inwestycja cyber_Folks dobrze wpisuje się w globalny trend na rynku e-commerce oraz jest kolejnym krokiem w rozwoju oferty dla e-commerce. To obecnie najszybciej rosnąca grupa naszych klientów. – dodaje Dwernicki.
Pozostałymi wspólnikami w SellIntegro są współzałożyciele Paweł Jaworski, Paweł Pindera i Tomasz Mazur oraz fundusz RST Ventures For Earth sp. z o.o. Transakcja obejmowała zakup udziałów od dotychczasowych udziałowców oraz objęcie nowych udziałów w zamian za wkład w kwocie 15 mln zł. Jednocześnie H88 zawarło warunkową umowę nabycia kolejnych udziałów, której realizacja uzależniona jest od przyszłych wyników SellIntegro oraz prawo do podniesienia kapitału zakładowego, w wyniku którego udział H88 w kapitale zakładowym wzrośnie do 51,14 proc.