[AKTUALNOŚCI]

Grupa cyber_Folks notuje 70 proc. wzrost zysku netto w I kwartale i szacuje potencjał akwizycyjny na prawie 1 mld zł!

May 20, 2024

Ponad 24 mln zł zysku netto wypracowała w I kwartale br. technologiczna Grupa cyber_Folks. To ponad 70 proc. wzrost w porównaniu z wynikiem uzyskanym w analogicznym okresie ub. roku. Od stycznia do marca skonsolidowane przychody netto wyniosły przeszło 144 mln zł (30 proc. wzrost r/r), a skorygowana EBITDA prawie 40 mln zł (26 proc. wzrost r/r). Bardzo dobre wyniki znajdują odzwierciedlenie w pozycji gotówkowej Grupy, która umożliwia rekordową dystrybucję zysku do akcjonariuszy oraz otwiera potencjał przejęć o wartości nawet 1 mld zł.

- Jednym z naszych głównych celów od debiutu na GPW jest dynamiczny rozwój biznesu i generowanie zysków. Podążamy drogą budowy silnej i rozpoznawalnej międzynarodowo marki. Dziś nasze produkty są pierwszym wyborem dla wielu klientów zarówno w Polsce, jak i na zagranicznych rynkach. Mamy świadomość, że biegniemy w maratonie, nie w sprincie, realizujemy naszą strategię konsekwentnie – krok po kroku. Najważniejsi są dla nas nasi klienci, jesteśmy klientocentryczni, mamy obsesje na punkcie jakości obsługi produktów, które dostarczamy naszym użytkownikom, co – jak widać po wynikach finansowych – zdecydowanie się opłaca. – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.

W I kwartale br. skonsolidowane przychody Grupy wyniosły 144,1 mln zł w porównaniu do 110,5 mln zł rok wcześniej (30 proc. wzrost). W tym czasie skorygowana EBITDA wzrosła do 39,7 mln zł z 31,6 mln zł. Grupa osiągnęła 24,2 mln zł zysku netto, czyli 70 proc. więcej niż rok temu. W I kwartale Grupa wypracowała 42,4 mln zł przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, a na koniec marca pozycja gotówkowa wyniosła 86,5 mln zł.

Ekosystem usług cyber_Folks stale się rozwija. Najnowszy produkt spółki _Now, innowacyjny kreator stron internetowych napędzane przez technologię sztucznej inteligencji, otrzymał tytuł Masters of AI Experience. Podczas Masters&Robots, jednej najbardziej wpływowej konferencji technologicznej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, międzynarodowa komisja doceniła możliwości innowacyjnego narzędzia, które, w zaledwie 90 sekund, pozwala stworzyć w pełni funkcjonalną stronę internetową. Według szacunków spółki do 2034 roku 60 proc. stron internetowych będzie tworzonych przez sztuczną inteligencję.

- Nasz produkt powstał w Polsce, ale nasze ambicje wykraczają daleko poza granice naszego kraju. Szacujemy, że po sprzedaży Profitroom-u, potencjał akwizycyjny grupy cyber_Folks na koniec 2024 roku wyniesie ok. 1 mld zł. Oczywiście nie oznacza to, że na pewno tyle wydamy, ale na dziś mamy takie możliwości. Na bieżąco pooszukujemy celów inwestycyjnych, które w znaczący sposób mogą wzmocnić nasz biznes. Nasza strategia jest skoncentrowana na produktach. Mamy duże szczęście, że działamy na rynku, który daje nam nieograniczone możliwości dalszego rozwoju. – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.

W połowie kwietnia br. cyber_Folks podpisał przedwstępną umowę sprzedaży wszystkie posiadanych akcji (30,34 proc.) w spółce Profitroom, dostawcy aplikacji SaaS dla hoteli.  Kwota transakcji wyniesienie ok. 97,5 mln zł, co oznacza około 3-krotny zwrot zainwestowanego kapitału. Zarząd spodziewa się blisko 85 mln zł wpływów netto po uwzględnieniu podatku.  

- Sprzedaż Profitroom ma znaczący wpływ na poziom zadłużenia Grupy, które obecnie zbliżyło się do poziomu 1,2 długu netto do EBITDA.  Uwzględniając wpływy z tej transakcji, zadłużenie netto spadnie mocno poniżej 1, a do końca roku może spaść do zera. Dodatkowy wpływ gotówki pozwala myśleć o realizacji bardziej ambitnych projektów akwizycyjnych.  – mówi Robert Stasik, wiceprezes cyber_Folks.

Transakcja sprzedaży Profitroom nie wpłynie na tegoroczną dywidendę, ale – zgodnie z długoterminową polityką dywidendową cyber_Folks – umożliwi jej dalsze zwiększanie w kolejnych latach. Zarząd przewiduje wypłatę dywidendy w wysokości 21,3 mln zł (1,50 zł na jedną akcję), to ponad 60 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłorocznej dywidendy. Pozostała część zysku netto za 2023 r., zgodnie z propozycją Zarządu, zostanie przeznaczona na skup akcji własnych o wartości 6,8 mln zł. Dzięki temu łączna kwota dystrybucji do akcjonariuszy może być dwukrotnie wyższa niż rok wcześniej i wynieść 28 mln zł.

Zarząd sygnalizuje, że Spółka ma spore szansę na awans do mWIG40. Finalny skład indeksów poznamy 24 maja br.

- Rynek nam ufa, czego dowodem jest 2. miejsce w rankingu Giełdowej Spółki Roku. Nie zwalniamy tempa, chcemy rosnąć na technologicznej światowej transformacji. Liczymy, że kwestia awansu do grona największych firm notowanych na GPW to kwestia czasu, z miesiąca na miesiąc poprawiamy nasze parametry, zarówno kapitalizacji jak i obrotów akcjami. – dodaje Robert Stasik.  

Od czasu IPO przychody Grupy wzrosły 5-krotnie, a kapitalizacja ponad 7-krotnie, przekraczając 1,8 mld zł. Celem Zarządu jest kontynuacja wzrostu realizowanego od czasu IPO, a w konsekwencji zdobycie pozycji jednego z niewielu polskich jednorożców.  

Strategia cyber_Folks zakłada dalszy dynamiczny rozwój własnych produktów w ramach procesów R&D. Wśród autorskich projektów Spółki na uwagę zasługuje m.in. _Stores – kreator sklepów internetowych, który sukcesywnie zdobywa popularność na polskim rynku (ok. 400 nowych użytkowników kwartalnie), a także wspomniany _Now.