[AKTUALNOŚCI]

cyber_Folks z rekordowym kwartałem i historyczną dywidendą. Przed Grupą dalsza ekspansja i ofensywa technologiczna w CEE

May 20, 2025

Grupa cyber_Folks notuje historyczny kwartał. Od stycznia do marca br. przychody wzrosły o 32proc. do 191 mln zł, a skorygowana EBITDA zwiększyła się o 55 proc., osiągając niemal 62 mln zł. Wyniki te potwierdzają pozytywny trend we wszystkich liniach biznesowych – zarówno rozwój organiczny, jak i ten związany z rozpoczętą w lutym konsolidacją Shopera, lidera SaaS dla e-commerce w Polsce.

– To historyczny kwartał – zarówno finansowo, jak i strategicznie. Rosną wszystkie nasze linie biznesowe, a integracja z Shoperem już przynosi wymierne korzyści. Jesteśmy na dobrej drodze, by zbudować najbardziej zaawansowaną technologicznie grupę e-commerce w regionie CEE. Po sukcesie w Polsce, mamy apetyt na więcej – zapowiada Jakub Dwernicki, prezes zarządu Grupy cyber_Folks.

Wyniki Shopera konsolidujemy od 1 lutego br., natomiast wyniki pro forma – czyli z pełnym uwzględnieniem wyników Shopera za cały pierwszy kwartał oraz okres porównawczy – z wyłączeniem wpływu hurtowych wysyłek od największego klienta w segmencie Vercom – pokazują ponad 15 proc. wzrost przychodów rok do roku. Jeszcze bardziej imponujący jest wzrost skorygowanej EBITDA, która zwiększyła się o 23 proc. Grupa utrzymuje stabilne marże brutto, a jednocześnie notuje coraz silniejsze przepływy operacyjne, które w ostatnich 12 miesiącach sięgnęły prawie 200 mln zł.

– Nasze rekordowe wyniki pozwalają nam dzielić się zyskiem z akcjonariuszami – podkreśla Robert Stasik, wiceprezes zarządu i CFO cyber_Folks. – Utrzymujemy zdrową strukturę bilansową i komfortowy poziom zadłużenia, nawet po realizacji największej akwizycji w naszej historii, daje nam to przestrzeń zarówno na dalsze inwestycje, jak i na potencjalne zwiększanie dywidendy.

15 maja br. Zwyczajne Walne Zgromadzenie zatwierdziło wypłatę historycznej dywidendy w wysokości 2,00 zł na akcję, co oznacza łączną kwotę 28,3 mln zł dla akcjonariuszy. Dzień dywidendy ustalono na 4 czerwca, a jej wypłata nastąpi dwa dni później. Jednocześnie akcjonariusze zdecydowali o przeprowadzeniu skupu akcji własnych o wartości do 10 mln zł.

Jednym z kluczowych filarów strategii cyber_Folks jest rozwój autorskich rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję. Grupa rozwija m.in. kreator stron internetowych Now 2.0, który w pełni opiera się na AI i pozwala na stworzenie profesjonalnej witryny w zaledwie kilka minut. Narzędzie spotkało się z entuzjastycznym odbiorem użytkowników – wskaźnik NPS przekracza 80 pkt., a liczba nowych klientów rośnie w tempie ok. 100 nowych użytkowników miesięcznie.

Grupa wdraża również jawnego agenta AI, analizującego dane e-commerce i rekomendującego konkretne działania optymalizacyjne, a także robo_Folks – wewnętrznego asystenta AI, który obsługuje zapytania klientów z jakością porównywalną do najlepszych konsultantów. Zarząd dostrzega perspektywę integracji obu rozwiązań z Shoperem.  

AI nie jest dla nas chwilowym trendem, lecz realną przewagą technologiczną. Automatyczne mikro-sklepy, kreatory treści czy asystenci AI to nie przyszłość –to teraźniejszość, którą oferujemy naszym klientom – podkreśla prezes Jakub Dwernicki.

Integracja z Shoperem ma charakter długoterminowy i strategiczny. cyber_Folks planuje rozwijać zintegrowany model SaaS + AI poza granicami Polski – w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

– Naszym celem jest wieloletni wzrost wartości – technologicznej, operacyjnej i rynkowej. W długim terminie rośniemy średnio o 30-40 proc. rocznie. Realizujemy konsekwentną strategię rozwoju, której fundamentami są: AI jako kluczowa przewaga w e-commerce, rozbudowa oferty dla mikroprzedsiębiorców, ekspansja zagraniczna oraz budowa długoterminowej wartości dla akcjonariuszy – dodaje Jakub Dwernicki.

cyber_Folks kontynuuje dynamiczny rozwój we wszystkich kluczowych obszarach, zachowując wysoki cashflow, zdrową strukturę finansową oraz technologiczną przewagę w regionie. Dzięki konsekwentnej strategii konsolidacyjnej i inwestycjom w AI, Grupa umacnia swoją pozycję jako lider nowoczesnego e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej.