Grupa cyber_Folks S.A. zakończyła trzeci kwartał 2025 roku rekordowymi wynikami finansowymi – przychody wzrosły do 216 mln zł, a skorygowana EBITDA do 76 mln zł, co dało marżę 35 proc. (+10,4 p.p. r/r). Spółka konsekwentnie umacnia pozycję lidera cyfrowych usług w Europie, realizując strategię rozwoju opartą na sztucznej inteligencji, automatyzacji i analizie danych. W październiku wprowadziła pierwszego w branży asystenta AI, który rewolucjonizuje sposób korzystania z usług hostingowych. W raportowanym okresie MailerLite uruchomiło platformę MCP, a już ponad 70 proc. zapytań klientów obsługuje AI. W segmencie e-commerce cyber_Folks rozwija technologie AI – kluczowym projektem jest Asystent Sprzedawcy, tworzony ze spółką Shoper.
W trzecim kwartale 2025 roku Grupa cyber_Folks osiągnęła rekordowe wyniki operacyjne. Przychody wzrosły o 17 proc. r/r do kwoty 216 mln zł, a skorygowana EBITDA wyniosła 76 mln zł, co oznacza wzrost o 65 proc. r/r. Od lipca do września br. zysk netto ukształtował się na poziomie 28 mln zł, utrzymując solidną rentowność mimo jednorazowych kosztów związanych z akwizycjami.
–Umacniamy pozycję lidera nowoczesnych usług cyfrowych. Wdrażamy autorskie rozwiązania oparte o AI. Wysoka marża EBITDA, stabilny wzrost przychodów i bardzo dobre przepływy operacyjne potwierdzają skuteczność naszej strategii opartej na innowacjach i automatyzacji. – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.
Jednym z najbardziej innowacyjnych rezultatów tej strategii jest robo_Folks – pierwszy w Polsce, a prawdopodobnie również na świecie, asystent AI zintegrowany z panelem hostingowym. To przełomowe narzędzie umożliwia użytkownikom samodzielne wykonywanie złożonych operacji administracyjnych w czasie rzeczywistym. System analizuje kontekst działań i automatycznie dobiera odpowiednie procedury techniczne, znacząco upraszczając zarządzanie usługami hostingowymi i przyspieszając obsługę klientów.
–Większość z nas kojarzyła dotąd chatboty raczej negatywnie – jako narzędzia oparte na szablonach. Zaprezentowaliśmy nową generację interfejsu konwersacyjnego, który naprawdę wykonuje zadania. robo_Folks sprawuje realną kontrolę nad serwerem i plikami – to jak różnica między automatyczną infolinią a robotem, który samodzielnie przeprowadza całą operację od początku do końca –komentuje Jakub Dwernicki.
Sztuczna inteligencja pozostaje ważnym katalizatorem wzrostu Vercom. Dzięki jej wykorzystaniu w MailerLite, średni czas aktywacji nowych klientów skrócił się z ponad jednego dnia (28 godzin) do mniej niż godziny, a ponad 70% zapytań trafiających do biura obsługi klienta jest już obsługiwanych w pełni automatycznie. W efekcie Customer Experience Score osiągnął historyczny poziom blisko 90 proc. W minionym kwartale uruchomiono także Model Context Protocol(MCP), zapewniający bezpieczne połączenie z narzędziami AI, takimi jak ChatGPT, Claude, Cursor czy VSCode, umożliwiając tworzenie, planowanie i analizę kampanii marketingowych bezpośrednio w środowiskach AI.
Z kolei w spółce Shoper, od trzeciego kwartału br. Shoper testuje Asystenta Sprzedawcy – nowoczesne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, któreanalizuje dane sklepu w czasie rzeczywistym i dostarcza sprzedawcom rekomendacje wspierające sprzedaż, marżowość i efektywność operacyjną. Asystent sam identyfikuje okazje wzrostu, wskazuje obszary wymagające optymalizacji i sugeruje działania marketingowe. Dzięki prostej komunikacji pozwala każdemu merchantowi korzystać z zaawansowanej analityki bez wiedzy technicznej.
-To rozwiązanie, które pomoże merchantom lepiej rozumieć dane i podejmować trafniejsze decyzje biznesowe. Jesteśmy na etapie uruchamiania i testów, a pierwsze efekty finansowe zobaczymy w kolejnych kwartałach. Inwestycje w AI to dla nas naturalny krok – technologia ta stanie się jednym z kluczowych motorów dalszego rozwoju Shoper – mówi Jakub Dwernicki.
We wrześniu Grupa cyber_Folks z sukcesem przeprowadziła emisję akcji, z której pozyskała 204,2 mln zł . Nowe środki zostaną przeznaczone na aktywne przejęcia i ekspansję międzynarodową – w obszarze hostingu, usług cyfrowych i e-commerce.
–Zamknięcie emisji z wynikiem ponad 200 mln zł w niespełna 24 godziny to jasny sygnał, że inwestorzy wierzą w nasz model biznesowy i perspektywy dalszego wzrostu. Emisja została zrealizowana praktycznie bez dyskonta do ceny rynkowej z dnia zamknięcia przed ogłoszeniem emisji. Dysponując gotówką, możemy działać szybko i skutecznie na dynamicznie zmieniającym się rynku, gdzie liczy się elastyczność i zdolność do natychmiastowej reakcji na okazje akwizycyjne. Dzięki emisji jesteśmy dziś w pozycji inwestora aktywnego, a nie reaktywnego. Naszym celem jest budowa europejskiego lidera w obszarze hostingu, usług cyfrowych i e-commerce – mówi Robert Stasik, wiceprezes cyber_Folks.
Obecnie Grupa obsługuje ok. 420 tys. klientów, co oznacza wzrost o 15 proc. r/r. Tak dynamiczny przyrost bazy klientów jest efektem zarówno organicznego wzrostu na rynkach międzynarodowych, jak i zrealizowanych przejęć – w tym spółek Hosterion i Shoper, a także dalszego rozwoju MailerLite. Pozyskane w ramach ostatniej emisji akcji środki kapitałowe pozwalają Grupie przyspieszyć ekspansję i skalować ten wzrost poprzez kolejne akwizycje, umacniając pozycję cyber_Folks na globalnym rynku usług cyfrowych.