cyber_Folks sprzedaje wszystkie posiadane akcje (30,34 proc.) w spółce Profitroom. Kwota transakcji wyniesienie ok. 97,5 mln zł, co oznacza około3-krotny zwrot zainwestowanego kapitału. Środki pozyskane w wyniku transakcji zwiększą możliwości inwestycyjne, zredukują zadłużenie, a także pozwolą na śmielszą politykę dywidendową spółki.
- Od czasu naszej inwestycji w Profitroom w styczniu 2020 roku spółka urosła blisko 3-krotnie na poziomie przychodów oraz 4-krotnie – biorąc pod uwagę wartości rezerwacji dokonywanych za pomocą platformy. Profitroom z powodzeniem przeprowadził ekspansję zagraniczną i dzisiaj jest już spółką globalną. Była to dla nas dobra inwestycja, z której uzyskaliśmy 3-krotny zwrot– mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.
Profitroom to spółka oferująca rozwiązania dla hoteli m.in. kompletny system rezerwacji on-line. Sprzedaż akcji związana jest z realizacją przyjętej strategii grupy cyber_Folks, która koncentruje się na produktach dedykowanych do szerokiego grona klientów SME, bez względu na sektor ich działalności.
- Wyników spółki Profitroom nie konsolidowaliśmy metodą pełną, dlatego sprzedaż naszych akcji nie wpłynie na przychody i zysk operacyjny grupy. Pozytywnie wpłynie natomiast na poziom naszego zysku netto, a tym samym na nasze zasoby gotówki. – mówi Robert Stasik, wiceprezes zarządu cyber_Folks.
Jak informował zarząd spółki cyber_Folks podczas prezentacji wynikówrocznych – Grupa posiada stabilną pozycję finansową. Zadłużenie spółki mierzonerelacją długu netto do wyniku EBITDA wynosi 1,5, a dzięki powyższej transakcji,do końca roku, może spaść praktycznie do zera.
- W 2023 r. nasza działalność operacyjna zapewniła nam blisko 140 mln zł środków pieniężnych. Dodatkowy zastrzyk gotówki pochodzący ze sprzedaży akcji Profitroom jeszcze bardziej wzmocni nasze możliwości inwestycyjne, które już dziś są ogromne. Uzyskany kapitał pozwoli nam na dużą elastyczność w kształtowaniu dalszej strategii ekspansji również w kontekście zarządzania długiem, który do końca roku może spaść praktycznie do zera. – komentuje Robert Stasik.
- Od początku naszej obecności na GPW chętnie dzielimy się zyskiem zakcjonariuszami. Tym samym ta dodatkowa gotówka może mieć również pozytywnywpływ na nasze działania w obszarze polityki dywidendowej. – dodaje JakubDwernicki.