Kompetencje zarządu, perspektywy rozwoju, innowacyjność produktów i usług, sukces spółki w 2022, jakość relacji z inwestorami – to główne kryteria oceny w rankingu Giełdowa Spółka Roku. Na wysokim czwartym miejscu znalazło się R22. Ponad 100 osobowa kapituła, w skład której weszli analitycy i zarządzający, przyznali technologicznej spółce 85,97/100 pkt.
O tytuł najlepszej spółki na warszawskim parkiecie walczyło 140 firm, wchodzących w skład indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80 według stanu na koniec listopada 2022 r. 68 analityków i 35 zarządzających wypełniło ankietę online, zawierającą spersonalizowany zestaw spółek, które pokrywają analitycznie.
- Z dużą satysfakcją przyjęliśmy wyniki rankingu Giełdowa Spółka Roku. Cieszymy się, że w ocenie doświadczonych analityków giełdowych, doradców inwestycyjnych i zarządzających możemy być wzorem dla innych spółek publicznych. Otrzymaliśmy bardzo wysoką punktację, która uplasowała nas na czwartym miejscu. Zostaliśmy wyróżnieni m.in. za perspektywy rozwoju, innowacyjność, transparentność i jakość komunikacji z rynkiem kapitałowym. Serdecznie gratuluję zwycięzcom – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu R22. – Jesteśmy przygotowani na kolejne wyzwania, mamy ambitne cele i plany. W ostatnich latach udowadniamy, że obrana przez nas strategia jest słuszna. Za nami rekordowy rok. Skorygowana EBITDA Grupy pierwszy raz w historii przebiła barierę 100 mln zł. Jesteśmy z tego bardzo dumni – dodaje Jakub Dwernicki.
W całym 2022 roku Grupa R22 wypracowała 392,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 32 proc. wzrost rdr. Skorygowana EBITDA przekroczyła 103,6 mln zł (34 proc. wzrost rdr). W raportowanym okresie Grupa zanotowała 39,6 mln zł zysku netto (20 proc. wzrost rdr).
Najważniejszym wydarzeniem ubiegłego roku w grupie R22 było przejęcie MailerLite, czyli globalnego dostawcy narzędzi do komunikacji e-mail dla klientów biznesowych. Dzięki tej transakcji Grupa zyskała ekspozycję na cały świat.
- Po ponad dwudziestu latach prowadzenia biznesu wypracowaliśmy mocną pozycję na rynku – prowadzimy biznes globalny. Zbudowaliśmy bardzo kompleksowy ekosystem produktów i usług. Z naszymi usługami docieramy do 340 tys. klientów z ponad 100 krajów. Mamy ambicje na jeszcze więcej – dodaje Jaku Dwernicki.