Należąca do Grupy R22 spółka Profitroom – dostawca technologii rezerwacyjnych dla większości polskich obiektów hotelowych – zdobył nagrodę główną w konkursie “Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” w kategorii “Debiutant na rynkach zagranicznych” organizowanej wspólnie przez PwC i Puls Biznesu.
Konkurs Polska Firma – Międzynarodowy Czempion promuje aktywność polskich firm na światowych rynkach. Konkurs, który ma już swoją 10. edycję skupia się na wyróżnieniu polskich przedsiębiorstw, które dzięki inwestycjom zagranicznym oraz działalności eksportowej przekształcają się w globalne podmioty, skutecznie konkurujące na zagranicznych rynkach i budujące markę Polski na arenie międzynarodowej.
Do rywalizacji w kategorii “Debiutant na rynkach zagranicznych” mogły przystąpić firmy, których udział sprzedaży w 2020 poza granicami kraju znacząco wzrósł. Dodatkowo przedsiębiorstwa musiały przedstawić przełomowy sukces, który udało im się osiągnąć zagranicą. Zgłoszenia, w których firmy dzieliły się informacjami między innymi o wynikach finansowych czy danymi jakościowymi o podejmowanych inicjatywach były szczegółowo analizowane przez specjalistów PwC – globalnej firmy należącej do tak zwanej wielkiej czwórki przedsiębiorstw zajmujących się audytem.
Profitroom stworzył systemy rezerwacji i obsługuje większość polskich hoteli. Coraz więcej klientów ma zagranicą, współpracuje z hotelami na pięciu kontynentach, w 29 krajach.
– Lata wytężonej pracy na rodzimym rynku zaowocowały. Jesteśmy liderem w Polsce. Jest to dla nas najważniejszy rynek, na którego fundamentach rozpoczęliśmy aspiracje do konkurowania na międzynarodowym rynku i przeobrażenia firmy w światowego gracza. Cieszymy się, że nasze wysiłki zostały docenione przez Kapitułę Konkursową – komentuje Marcin Dragan, założyciel Profitroom.
Jednym z innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym Profitroom wygrywa z konkurencją, jest moduł szans pobytowych w Profitroom CRM. Potencjalni goście hoteli na podstawie informacji podanych mailowo lub telefonicznie otrzymują spersonalizowaną propozycję pobytu i mogą następnie samodzielnie sfinalizować rezerwację. Do takich propozycji są wysyłane przypomnienia i powiadomienia, np. o tym, że w hotelu zostało już niewiele dostępnych wolnych pokoi.
System rezerwacji Profitroom Suite ułatwia hotelarzom realizowanie strategii direct booking, która polega na pozyskiwaniu rezerwacji niezależnie od pośredników obecnych na rynku. To z kolei przekłada się na wyższe przychody i budowanie trwałych relacji z gośćmi
W 2018 r stworzono nową strategię, w firmie podjęto decyzję, że musi rozwijać się szybciej na rynku zagranicznym. I historia Profitroom nabrała nowego tempa.
– Ostatnie trzy lata, to okres największych przeobrażeń w naszej firmie. Dla nas też najciekawszy czas, bo dzieje się wiele rzeczy. Jednym z większych wyzwań przed, którymi stanęliśmy było przekształcenie się z lokalnej firmy z siedzibą w Poznaniu w globalną organizację – powiedział M. Dragan. Dzięki zwiększeniu ogólnofirmowego zaangażowania i inwestycji kapitału w zaledwie 2 lata udało się przebić do tej pory nieosiągalną granicę 10% przychodów z zagranicy do 30% w 2021 roku. Plan zakłada, że w 2023 r. udział przychodów pochodzących z zagranicy przekroczy 50 proc. i nadal będzie rósł z powodu ogromnego potencjału rynków globalnych.
Pozycja lidera na polskim rynku daje Profitroom silne podstawy przy dalszej ekspansji zagranicznej.
– Udowadniamy, że rozwijana przez nas technologia dla branży hotelowej jest światowej jakości. Otrzymane wyróżnienie jest dla nas dodatkową motywacją, aby cały czas rozwijać nasze produkty i usługi, które mają przynosić Hotelarzom jak najwięcej rezerwacji. – podkreśla Dragan.