Notowana na GPW grupa technologiczna R22 wypracowała w listopadzie 5,7 mln zł przychodów w segmencie omnichannel communication. Spółka osiągnęła rekordowy wynik, który jest wyższy o około 25 proc. niż średnie miesięczne przychody w pierwszym kwartale 2018/2019 roku finansowego. Bardzo dobra sprzedaż segmentu to skutek efektywnego wykorzystania rosnącego rynku e-commerce oraz wzmożonego sezonu sprzedażowego w całym handlu.
W segmencie omnichannel communication grupa R22 oferuje usługi i narzędzia z zakresu marketing automation, e-mail marketing oraz platformy masowej komunikacji transakcyjnej i marketingowej e mail/mobile/SMS.
– Osiągnięte w listopadzie rekordowe przychody segmentu omnichannel communication to przede wszystkim efekt wzrostu ARPU, który korzystnie wpływa na osiągane marże. Wykorzystujemy sprzyjające trendy rynkowe i konsekwentnie powiększamy realizowaną sprzedaż. – mówi Jakub Dwernicki, prezes R22.
Wzrost ARPU wynika głównie ze zwiększenia wolumenu wysłanych komunikatów transakcyjnych i marketingowych. Skok sprzedaży to również efekt konsekwentnego, organicznego wzrostu liczby klientów w tym segmencie.
– Segment omnichannel communication R22 ma wysoką ekspozycję na dynamicznie rosnący sektor handlu, w szczególności e-commerce. Choć z naszych usług korzystają przedstawiciele różnych branż, to właśnie firmy sprzedające przez Internet najczęściej komunikują się z klientami wykorzystując nowoczesne narzędzia. Skutecznie wykorzystujemy ten trend, czego potwierdzeniem jest dynamika wzrostu powyżej średniej rynkowej i rekordowe przychody w samym listopadzie. – komentuje Jakub Dwernicki.
Grupa R22 oferuje kompleksowe usługi w zakresie obecności firm w Internecie, integracji i automatyzacji kanałów komunikacji z użytkownikami oraz prowadzenia procesu marketingu i sprzedaży. Strategia Grupy zakłada m.in. dalszy rozwój usług oferowanych w modelu SaaS oraz tworzenie nowych produktów dla firm wykorzystujących Internet i komunikację elektroniczną do budowania i prowadzenia relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami.
– Konsekwentnie realizujemy strategię budowy silnego podmiotu wspierającego obecność firm w Internecie i ich komunikację z klientami. Skutecznie rozwijamy działalność w każdym z obszarów, dzięki czemu w październiku osiągnęliśmy rekordową sprzedaż w segmencie hostingu, a teraz powtórzyliśmy to w omnichannel communication. Chcemy dalej kontynuować ten trend dzięki pozyskiwaniu nowych klientów i wykorzystaniu rosnącego rynku e-commerce. – dodaje Jakub Dwernicki, prezes R22.
Dzięki zrealizowanych w ostatnich miesiącach inwestycjom Grupa rozbudowała swoje kompetencje w obszarze marketing automation (User.com) oraz mobile (Appchance). User.com to platforma pozwalająca na prowadzenie zautomatyzowanej i spersonalizowanej komunikacji oraz integracje w jednym miejscu różnych kanałów komunikacji. W konsekwencji firmy mogą lepiej dostosować procesy sprzedażowe do oczekiwań odbiorców i podnieść ich efektywność.