Vercom S.A., spółka z grupy technologicznej R22, działająca w obszarze omnichannel communication, inwestuje w UserEngage, twórcę oprogramowania do automatyzacji marketingu. Vercom obejmie 30 proc. udziałów za kwotę 10 mln zł, a w perspektywie kolejnych lat ma opcję nabycia pakietu większościowego. Dzięki tej inwestycji R22 wzmocni kompetencje technologiczne, poszerzy portfolio produktowe oraz rozwinie działalność międzynarodową.
UserEngage to platforma, która pozwala biznesom internetowym sprzedawać więcej. Obecnie ponad 75 proc. klientów spółki pochodzi spoza Polski. Przez ostatnie 2,5 roku zaskarbiła sobie serca marketerów i sprzedawców. Dzięki platformie UserEngage specjaliści ds. marketingu mogą personalizować komunikację w takich kanałach jak live chat, boty, email marketing, SMS, WebPush i VoiceCall. Mając wszystkie kanały w jednym miejscu klienci UserEngage są w stanie lepiej dostosować sposób komunikacji oraz procesy sprzedażowe do oczekiwań odbiorców.
– Z przyjemnością możemy ogłosić kolejny sukces Grupy R22 w obszarze rozwoju biznesu przez akwizycje. Inwestycja w UserEngage jest dla nas istotnym wzmocnieniem kompetencyjnym i produktowym oraz ważnym krokiem w kierunku budowy technologicznej Grupy o międzynarodowym zasięgu. Ten młody, ambitny zespół stworzył i rozwija na globalnym rynku oprogramowanie usprawniające sprzedaż, pozyskanie i obsługę klienta, które idealnie wpisuje się w portfolio naszej Grupy. – powiedział Jakub Dwernicki, prezes R22.
Rynek rozwiązań marketing automation jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków rozwiązań klasy MarTech, a UserEngage bardzo dynamicznie zdobywa kolejnych klientów na międzynarodowym rynku. Generowane przez spółkę miesięczne, powtarzalne przychody na poziomie 200 tys. zł są blisko czterokrotnie wyższe niż rok wcześniej. Jednocześnie UserEngage celuje w najszerszy sektor, czyli rozwiązania dla małych i średnich firm. Skutecznie konkuruje na globalnym rynku z takimi firmami jak HubSpot, Intercom, czy ActiveCampaign.
– Obecność w Grupie R22 umożliwi nam dostęp do szerokiej bazy klientów na polskim rynku oraz da możliwość korzystania z doświadczenia i know-how, szczególnie w obszarze sprzedaży i zaplecza organizacyjnego. Liczymy, że efektem współpracy z Grupą R22 będzie jeszcze szybszy rozwój i budowa silnej pozycji na globalnym rynku marketing automation. – powiedział Grzegorz Warzecha, założyciel UserEngage.
Inwestycja w globalny produkt, jakim jest UserEngage to dla Grupy R22 kolejny krok w budowie podmiotu o międzynarodowym znaczeniu. Wcześniej w 2018 r. Grupa zrealizowała trzy przejęcia na rumuńskim rynku hostingu i domen, dzięki którym osiągnęła pozycję lidera w tym kraju. Grupa zainwestowała także w działający na rynku globalnym software house Appchance. Dla Vercom to również nowy kanał sprzedaży swoich produktów – SMS i e-mail.
– UserEngage idealnie wpisuje się w DNA Vercom i Grupy R22, zarówno w kontekście zespołu, jak i technologii. Bardzo mocno wierzymy w zautomatyzowane rozwiązania w obszarze marketingu, szczególnie świadczone w modelu SaaS. Firma jest doceniana nie tylko przez klientów, ale i środowisko biznesowe, czego potwierdzeniem są liczne nagrody i wyróżnienia. Wierzymy, że dzięki wsparciu finansowemu i organizacyjnemu wspólnie odniesiemy sukces na globalnym rynku. – dodał Krzysztof Szyszka, prezes Vercom.
Firmy korzystające z UserEngage zwiększają konwersję i zaangażowanie klientów na stronie internetowej, usprawniają pracę działów marketingu, sprzedaży i wsparcia klienta oraz efektywnie pozyskują kontakty sprzedażowe, które z czasem mogą stać się lojalnymi klientami.
UserEngage tworzy zespół ponad 25 ambitnych i zaangażowanych osób. Spółka jest jednym ze zwycięzców konkursu „Aulery” na najlepszy technologiczny startup, a swoim patronatem objął ją Kulczyk Investment w pierwszej edycji programu „InCredibles”. Spółka uczestniczyła również w programie „Google Residency”.